sobota, 1 listopada 2014

Ksiazka, "Cud chłopak" RJ.Palacio-GITES!


Dzisiaj chciałbym podzielić się z wami, książka. Nie będzie to recenzja, bron Boże, do pisania recenzji trzeba mieć talent, a ja wątpię szczerze ze go mam.

Któregoś pięknego dnia, siedziałam na forum i szukałam ciekawych książek które mogę dodać do mojej listy koniecznie przeczytać,  zatrzymałam się na pewnym poście, który zachęcał do przeczytania tej książki, a wiec zapisałam.
Szukając dłuższy czas, nie znalazłam jej w żadnej księgarni, wiec poprosiłam o zamówienie. Kiedy po kilku dniach, szlam po jej odbiór, usłyszałam słowa pani sprzedawczyni: bardzo ciekawa ta książka, zamówiłam kilka egzemplarzy na sprzedaż. 


Kiedy usiadłam przy tej książce, tak naprawdę nie mogłam się od niej oderwać.
Czyta się ja bardzo szybko, dzięki łatwemu słownictwo (tak, jest to książka dla dzieci), i dużych literach. 

A teraz troche o fabule. 
Przez cala książkę, śledzimy losy dziesięcioletniego Augusta Pullman'a, który urodził się z nie do końca wiadoma mutacją genów, ma zdeformowana twarz.
Od najmłodszych lat, mama Augusta uczyła go w domu, nie miał on dużej styczności z rówieśnikami. Kiedy kończy dziesięć lat, rodzice decydują zapisać go do szkoły. Pomysł ten na początku nie podoba się Augustowi, lecz z czasem powoli się na niego godzi.

Narrator książki, zmienia się co rozdział, najpierw widzimy świat oczami Augusta, następnie jego siostry, koleżanek, kolegów.. Bardzo mi się to spodobało, bo widzimy świat według dziecka które jest nieco inne niż wszyscy, ale także ludzi którzy go otaczają. 

Co rozdział znajdziemy tez ciekawe cytaty, które odpowiadają o życiu i uczuciach jakie August może odczuwać.

Książka ta jest, według mnie, bardzo pouczająca. Daje nam pewną styczność z czymś co dla wielu z nas jest obce (przyjaźń z osoba którą odchodzi od normy) ale również uczy o akceptowaniu inności, o dorastaniu i pokonywaniu trudności które się z tym wszystkim wiążą.  


Ta książkę oceniam na dobra 5+, spodoba się ona dziecia jak i dorosłym, chętnie zachęcam do przeczytania jeśli kiedykolwiek się na nią natkniecie.

K.

3 komentarze:

  1. Ksiazka wydaje sie fajna!!! Jak wpadnie mi w rece napewno przeczytam .

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! Kupiłaś ją we Francji czy w Pl?
    Chętnie ją przeczytam ale nie wykminiłam jeszcze skąd we Francji brać polskie książki :(
    Póki co kupuję literaturę angielską w Espace culturel ale wolałabym sięgnąć po coś w ojczystym języku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, niestety wszystkie PL ksiazki mam z Polski, tutaj w Paryzu istnieje PL księgarnia ale nie wiem w jakich cenach maja ksiazki... Wiem ze mozna tez kupic w Empiku z przesyłka do Francji (za która trzeba liczyć z 20zł)

      Usuń